marți, noiembrie 22, 2005

Care dă mai mult pentru şcoala românească?


Probabil că aţi văzut la ştiri clipul cu elevul acela care-i recită suav profesoarei din stihurile mahalalei. Dacă nu aţi văzut ştirea, să vă spun despre ce e vorba: un elev frezat şi dat cu gel după sfintele învăţături ale chiolhanurilor cu manele, se gândeşte să-şi provoace profesoara la o discuţie în contradictoriu, pesemne pe marginea unei note cam pirpirii. Însă, lucru ciudat pentru o discuţie elev-profesor, argumentele celei din urmă pălesc instantaneu în faţa pumnului irefutabil al gagiului.

Desigur, mulţi asemenea lui, cu pumnul dornic de cunoaştere, îi vor lua apărarea, invocând starea învăţământului românesc şi faptul că profesorii ori nu ştiu să predea, ori nu pot să confere un înveliş atractiv materiei. Adică ar mai trebui să se-nvârtă prin clasă pe ritmuri de manele, din când în când... De partea cealaltă, toţi cei cu bun-simţ ar trebui să se răzvrătească până-n ultimul oscior. Problema e, însă, cu cei care trebuie să ia măsuri în acest caz. A cui parte o vor ţine? La cum stau lucrurile cu bursa şpăgii din România, să sperăm că nu vor ţine partea celui care dă mai mult... Pentru că vlăjganul ăla ştie să dea, nu glumă!